FoodTura er med på Forskningens døgn

Last modified: 17.04.2015

En prototype til nem bestilling af mad på sygehus og til at indsamle bruger feedback er en af de ting som forskere og studerende har pakket i lastbilen fra de to AAU laboratorier Foodscape Lab og Multi-Sensory Experience Lab når de tager på tur som et led i Forskningens døgn.

Forskerne og studerende fra bl.a. Medialogi, AAU’’s forskerskole, Integrerede Fødevare Studier er klar til at vise deres innovationer frem i tidsrummene fredag d. 24 april fra 16-18 samt lørdag d. 25 april fra 11-15. Det bedste fra AAU laboratorierne flytter ind i Spinderiet i Valby. I bagagen er en række nye spændende teknologier der bygger på WiFi, databaser og nye kamerateknologier og som gør det muligt at eksperimentere fødevaredesignpsykologi og nye rammer for sunde fødevarevalg.

Arrangementet i Spinderiet holdes i forbindelse med det landsdækkende ”Forskningens Døgn”, der har til formål at skabe opmærksomhed omkring forskning.For nærmere oplysninger og kontakt.

Bent Egberg Mikkelsen.
Professor, Aalborg Universitet København