Food4Growth besøger Fudan i Shanghai

Med et statsoverhoved og adskillige ministre som konkurrenter måtte Food4Growth finde sig i at stå i skyggen af det officielle danske statsbesøg i Kina I den forløbne uge. Men folkene bag projektet er alligevel godt tilfredse.

Last modified: 14.05.2014

Projektet har gennemført sit andet netværksarrangement i ugen med besøg, præsentationer og forhandlinger på Kinas førende universitet Fudan I Shanghai. Food4Growth netværket har til formål at styrke samarbejdet mellem forskere I folkesundhedsernæring og klinisk ernæring I Kina og Norden, løber I tre år og skal gerne resultere i nye uddannelsesinitiativer og fælles forskning. Et af temaerne der har været diskuteret er hvordan sygehuse i fremtiden kan få en mere aktiv rolle i sundhedsfremme og forebyggelse. Projektet ledes af Aalborg Universitet ved post doc Chen He og Professor Bent Egberg Mikkelsen og involverer desuden Aalborg universitetssygehus, Tromsø Universitetssygehus, universitet i Jyveskyla samt universitetssygehusene Huadong og Zhongshan på Fudan universitetet i Shanghai. Projektet er støttet af Nordisk Ministerråd.

News from food4growth