Magasinet Forskerzonen på Videnskab.dk bragte d. 14. november artiklen "Forskere vil tracke forbrugernes adfærd"

Artiklen omhandler hvordan AAUs forskere arbejder med anvendelsen af teknologi i afdækningen af forbrugeradfærd og hvordan heatmapping, tags og virtuelle supermarkeder kan være med til minimerer risikoen for bias, der i høj grad er tilstede i afdækning af forbrugeradfærd og kostindtag.

Last modified: 17.11.2015

Artiklen giver en oversigt over nogle af de nye teknologier og deres anvendelsesmuligheder, herunder FoodScape heatmapping til analyse af bevægelse og fødevarevalg, Virtuel Food Choice Simulering, der kan modellere fødevareomgivelser, FoodScape tracking, der kan udføre realtids fødevareetnografi, Den Intelligente Buffet, der kan registrere indtag i kantineomgivelser og den såkaldte DIMS, der kan måle på både madindtag og madspild. Læs artiklen, Forskere vil tracke forbrugernes adfærd, i dens fulde længde på Videnskab.dk.